Ruokapäiväkirja ilman lihaa

Huomenta! Lupailin eilen julkaista ruokapäiväkirjan eiliseltä, joten täytetään lupaus heti aamusta. Eilen vietin välipäivän salila, joten liikuntaa ei tullut harrastettua hyötyliikuntaa enempää. Eilinen ruokavälit olivat aika tiheitä aikatauluista johtuen, mutta ateriat tuli ainakin syötyä tasaisesti. Ja kuten otsikkokin kertoo, lihattomalla linjalla mennään edelleenkin. Kananmunia olen alkanut nyt syömään enemmän ja Roomassa söin yhtenä päivänä simpukoita ja pari katkarapua, mutta muuten äyriäisetkin ovat olleet pannassa. Eli eläinten tuotokset, kuten maitotuotteet ja kananmunat ovat edelleen käytössä, mutta kala, kana ja liha ovat ainakin jouluun asti poissa ruokavaliosta. Olen pohtinut hieman jouluakin ja näillä näkymin jätän joulukinkun syömättä, mutta lohta ja silliä söisin poikkeuksena. Siihen on kuitenkin vielä aikaa ja saa nähdä kuinka paljon vastapaistettu kinkku houkuttelee. Jouluaatto saattaisi vielä mennä helposti, mutta se, etten saisi joulupäivän aamuna joululimppua voilla, joulukinkulla ja sinapilla saattaisi tehdä tiukkaa!

Nyt siihen ruokapäiväkirjaan. Tavoite on tosiaan vähän kevennellä oloa, joten siitä syystä hiilihydraatit ovat hieman vähemmällä. Tykkään muutenkin syödä aamun ja lounasajan rasva- ja proteiinipainoitteisesti tasaisemman verensokerin vuoksi. Jos käyn treenaamassa, tulee treenin jälkeen, eli esimerkiksi illalla nautittua enemmän hiilareita lämpimän ruoan tai esimerkiksi kaurapuuron tai riisikakkujen muodossa.

Maanantai 27.11.

Aamupala klo 9:30
Melkein puoli pannullista kahvia, jossa seassa 25g kookosöljyä ja mitallinen (30g) heraproteiinia. Vitamiinit.

Lounas klo 12:05
Chilillä, inkiväärillä ja soijalla mautettu Wok, jossa puoli pussia (reilu 200g) wok-vihanneksia, 1/4 tuoreesta kiinankaalista, 35g kuivattua soijapaloja (raakapaino) sekä 1tl 100% maapähkinävoita. Yksi keitetty kananmuna.


"Välipala" klo 13
Iso Cafe Americano Kohvik Komeetissa

Välipala klo 16
Smoothie mitallisella heraproteiinia, jäisillä mustaherukoilla ja greipillä, makeuttamattomalla mantelimaidolla ja lorauksella maustamatonta jogurttia. Joukkoon vähän vehnänorasjauhetta ja pellavansiemenrouhetta. Kuppi kahvia.

Päivällinen klo 18
Vegan Restoran V:ssä vegaanisia "kalapihvejä" palsternakka-kukkakaalipyreellä, kurpitsalla ja tankoparsalla.

idnosto vegan restoran v tallinna

Iltapala klo 20:40
Luomu kohupiimaa eli maitorahkaa noin desi ja maustamatonta jogurttia pari desiä sekä paljon mustaherukoita. Kuppi teetä.

Napostelu klo 21:15
Iso porkkana, pala lanttua ja pätkä kurkkua dipattuna pieneen määrään maustamattomasta jogurtista ja 15% tuorejuustosta tehtyyn dippiin.

+ päivän aikana reilusti  vettä.

Mitä mieltä olette ruokapäiväkirjoista kasvisruokavaliolla? Haluaisitteko näitä useimminkin, esimerkiksi säännöllisesti joka viikko?

You Might Also Like

3 kommenttia

  1. Nää on tosi kivoja, tee ihmeessä useemmin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla :) Pitää alkaa julkaisemaan näitä tiheämmin!

      Poista
  2. Hyvältä näyttää, ja erittäin kiitettävästi olet satsannut monipuolisuuteen! :-)

    VastaaPoista

kiitos kommentista!

Kaikki asialliset kommentit julkaistaan.