2. syyskuuta ja kehonkoostumusta

Heipparallaa! Okei pelottavaa kuinka hyvällä tuulella jostain syystä olen, vaikka olen herännyt tänään jo about klo 06:20, eka päivä koulussa uutta lukuvuotta takana ja tulin tuossa hetki sitten salilta. Kait kaikki asiat vaan rullailee sen verran kivasti, että se näkyy omassa mielialassa todella hyvin. Katellaan mikä fiilis on viikon päästä, kun koulujutut alkaa rullaamaan ja kasaantumaan :-D

Aamulla tosin olin kiukun partaalla, koska en meinannut keksiä mitään kivaa päällepantavaa ja tukka ei halunnut tehdä yhteistyötä. Mulla irtosi teippiosioita noin kourallinen hiuksista siellä Espanjassa kuumuuden ja kloorivedessä lillumisen vuoksi, eikä mulla ole kotona teippiä että saisin lätkittyä niitä takaisin. Tästä syystä laitoin tänään aamulla pari osiota klipsipidennyksiä tuonne hiusten sekaan. Onneksi about parisen viikkoa niin tukka vaihdetaan kokonaan uuteen. Menee hermot, kun latvat alkaa olemaan jo aika kuivat näissä pidennyksissä, takuttuu, tukka haalistui auringossa yms. Rankka elämä :-D

Tälläiseen asuun sitten päädyin tänään. Huomasin muuten äsken kuvat koneelle laittaessa, että kappas, kaulakoru vähän miten sattuu. No ei se niin justiinsa ole :-) Jalkaa laitoin ensimmäisen kerran nilkkurit sitten toukokuun.
Shirt Vila/Skirt&Necklace H&m/Watch Michael Kors

Otin itsestäni ennen salitreenin tekoa sen nopean kehoankoostumusmittauksen, joka tehtiin Omronin laitteella, jossa seistiin paljain jaloin ja otettiin kapulasta kiinni. En nyt muista oliko tuo 4-piste vai 8-piste. Tulokset ei nyt ihan niin pahat olleet, kuin mitä ajattelin. Rasvaprosentti oli 30,2%, tosin 100% tarkkaa ei tuohon vuorokaudenaikaan saanut kyseisellä mittarilla, koska tuo mittari laskee kaiken nesteen rasvaksi. Ikäiselläni naisella normaali rasvaprosentti on 21,0-32,9%, eli normaalissa mennään mutta rasvaa voisi olla vähemmän. Eipä tosin ollut ylläri :-D Luustolihasprosentti oli 26,0%, eli normaali ja ihan hyvä. Ikäiselläni naisella normaali on 24,3-30,0%. Eli mitä korkeampi luku, sitä enemmän lihasta kehossa on, eli sitä parempi. Sisäelinrasvan taso oli 5, eli ihan hyvä. Normaali on 1-9 välillä. Lepoaineenvaihduntani on 1458kcal ja arvio päivän kokonaisaineenvaihdunnasta kevyellä toimistotyöllä mitattuna on 2187kcal (1,5xlepoaineenvaihdunta). Tulosten tulkintalomakkeen näkee TÄSTÄ

Sellaiset tulokset. Eli rasvaa pois ja lihasta tilalle. Tuonne Fit 24:lle on tulossa tässä lähiaikoina myös kunnon kehonkoostumusmittari, jolla saa tarkemmat tulokset. Ajattelin kuukauden-parin kuluttua käydä ottamassa kyseisen mittauksen, niin näkee vähän missä mennään :-)

Miten siellä on syyskuu ja virallisesti syksy lähtenyt käyntiin?

You Might Also Like

10 kommenttia

  1. Ihan pelottavan tarkkoja lukuja!!! Joku sisäelinrasva? WTF. Pitäis varmaan siirtyä tälle vuosituhannelle....:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon käynyt muutama vuosi sitten mittaamassa kehoni Tanita-mittarilla. Se vasta pelottavan tarkka on ja mittaa sata muuta asiaa noiden lisäksi :-D Sisäelinrasva tarkoittaa vatsaonteloiden sisäistä ja sisäelimiä ympäröivää rasvaa. Eli se on tuota mahassa, reisissä, käsivarsissa olevaa "tavisrasvaa" vaarallisempaa ja se liitetään moniin sairauksiin, kuten diabetekseen, sydänsairauksiin, korkeaan verenpaineeseen yms. eli mitä pienempi, sen parempi :-)

      Poista
  2. Ootpa hoikistunu! :) Hyvältä näyttää!

    Noi kehonkoostumusmittaukset on tosi mielenkiintosia! Tosin antaa kaikki vähän eri lukemia :D Esim pihdeillä mitattuna mun rasvaprosentti oli 26 ja tanita-mittarilla 18 :D No, en usko, että mun rasvaprossa ihan kilpaurheilijan tasoo on, mutta outoo et noin paljon heittää! :) Mut pääasia kun seuraa muutosta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oon kuullut, että vaihtelee tosi hyvin noi tulokset mittarista ja pelkästään vuorokaudenajasta ja kuukautiskierrosta riippuen. Pitääkin ite käydä pihdeillä joskus mittaamassa :-)

      Poista
  3. Jos naisten rasvaprosentin ihannearvo on noin 22%, niin aika yläkanttiin menee tuo sinun haitari. Mikään normaalin rasvaprosentin skaala ei mene yli 30%.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedän, koska kirjoitin tuohon vielä erikseenkin tuon välikön mitä pidetään normaalina rasvaprosenttina. Osaan kyllä ihan siltä päätellä, että yläkantissa ollaan :-)

      Poista
  4. entäs se paino? :)

    VastaaPoista
  5. Ei noita kannata lukea kuin piru rAamattua....joka testi näyttää erilaisia tuloksia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep niinhän se on. Kiva kuitenkin vähän saada osviittaa:)

      Poista

kiitos kommentista!

Kaikki asialliset kommentit julkaistaan.