Spain '13

torstai 29. elokuuta 2013

Nyt siihen Espanjan reissuun! Päätin jakaa kolmeen osaan nämä kuvat ja tämä ensimmäinen on suht sekava kuvapainoitteinen postaus, jossa on kuvia koko reissun ajalta :-) Kaksi muuta on yhdestä päivästä Plaza Mayorilta ja yksi illasta Malagassa. Kertauksena vielä, että oltiin ystäväni Cristiinan kanssa 12päivää Benalmadenassa.

Saavuttiin lauantai-sunnuntai välisenä yönä Espanjaan ja sunnuntai menikin oikeastaan vain Fuengirolassa Miramar-ostarilla pyörähtäessä ja ilta aurinkoa ottaessa ja kämpillä syöden. Maanantaina jaksettiin lähteä illalla ulos ja mentiin Benalmadenan Puerto Marinaan kävelemään, käytiin syömässä Metrossa ja ostettiin jätskit jälkkäriksi. Luojan kiitos noita jäätelöitä ei saa Suomesta! Makuja muun muassa Kinder, Kinder Bueno, Oreo, KitKat, Sitruuna-marenki... Lyö niin sata-nolla suomesta saatavat jätskit.
 Ensimmäisenä keskiviikkona treffattiin Lotta ja hänen poikaystävä sekä Espanjassa asuva ystävä Tiia viime vuoden tapaan. Istuttiin iltaa muutamassa eri paikassa Fuengurilassa ja käytiin syömässä :-)

Eräs ilta käytiin kahdestaan Fuengirolassa kiertämässä parit keskustan kaupat ja syömässä Martin y Perezissä super hyvät alle 6euron jättimäiset uuniperunat sekä Churrot cappucinojen kanssa. Jos siellä päin lomaileen, kannattaa ehdottomasti pyörähtää! Löytyy aivan bussiaseman läheisyydestä.
Muutama kuva Benalmadenan Arroyo Dela Mielista
 Ja Benalmadena Costaa. Biitsillä ei oltu yhtenäkään päivänä, koska kumpikaan meistä ei oikein välitä siitä hiekasta, väentungoksesta eikä suolavedestä.

Viimeisenä lauantaina lähdettiin ulos ja suunnattiin Benalmadenan 24 hour squarelle. Pyörähdettiin parissa pienemmässä paikassa istumassa ja lopulta suunnattiin vikoiksi tunneiksi Molly Malone'siin, joka on ehdottomasti paras paikka, jos haluaa käydä tanssimassa ja vähän baarimaisemman fiiliksen. Yllätyttiin, kuinka paljon suomalaisia siellä oli. Viime vuonna käytiin tuolla ainakin kolme kertaa ja yhtenä iltana kuultiin suomea parilta kundilta. Tuona lauantaina siellä oli meidän lisäksi ainakin kolme eri suomalaista seuruetta. Jotenkin se on ulkomailla raivostuttavaa, kun törmää suomalaisiin :-D

Ja kuvia parilta vikalta päivältä. Otin aurinkoa oikeastaan päivittäin keskimäärin sen 5tuntia, joten päivät meni lähinnä altaalla uimapatjalla makoillen ja kirjoja lukiessa. Tän vuoden saldo oli 10päivässä 5,5kirjaa. Eli rentouduttu on :-)
Viimeisenä iltana ennen aamulla koneen lähtöä takaisin Suomeen käytiin syömässä Benalmadenassa rantakadulla olevassa Sabatinissa lasagnet. Aivan parasta! Ollut yksi lemppari ravintoloista Benkussa jo ikuisuudet :-)

Sellainen reissu. Loput postaukset Malagassa pyörähdyksistä tulee myöhemmin :-)

7 kommenttia:

1. Oi vitsi kuinka ihania kuvia ! Vau ootpas ruskea :) ! Ihanan rentouttava loma aivan varmasti ollut ja joo niihin suomalaisiin törmääminen ei aina oo niin kivaa.. :D

VastaaPoista
  2. Ihania kuvia! Tuli niin ikävä omaa kotia tuolla Torren ja Benalin raja-joen tuntumassa... :( Ja Fuge... Voi voi :)

3. Öö sä matkustat Espanjan aurinkorannoille jossa asuu kymmeniätuhansia suomalaisia ja sitten se on niin hirveetä ja kauheet jos tuolla törmää muihin suomalaisiin :DD kannattaako valita seuraavaksi joku muu kohde ja vähän tiputtautua pilvilinnoista ?? samanlainen turisti sä oot mitä muutkin.....et yhtään sen hienompi.

Vastaukset
    1. Tietenkin olen turisti siinä missä muutkin. Benalmadenassa vaan harvemmin suomalaisiin törmää ja varmaan monet minun kanssa allekirjoittaa sen, että olisi mieluummin törmäämättä niihin muihin suomalaisiin lomalla :)

Poista

Kiitos kommentistasi!

Kaikki asialliset kommentit julkaistaan.