Terveellinen herkkuvinkki


Nyt kun olen alkanut taas kiinnittämään enemmän huomiota syömisiini sekä liikkumaan 2-4kertaa viikossa, on herkkuhimoja pitänyt hillitä jollakin. Äsken söin salin jälkeen yhtä ultimate lemppariani: maustamatonta rasvatonta ab-jogurttia, omenaa ja hunajaa sekaisin ja kaloreita annoksessa on vajaa 200. Muutenkin rakastan laittaa maustamattoman/bulgarian jogurtin sekaan hunajaa. Ihan älyttömän hyvää! Omena tuo tuohon vielä vähän lisäboostia ja pureskeltavaa. Kannattaa koklata myös muilla hedelmillä tai marjoilla :-)

You Might Also Like

11 kommenttia

  1. Komppaan sua, syön ihan samaa settiä erona se, että laitan sinne monesti vielä kauraleseitä sekaan joka auttaa pitämään nälän tunnetta pidempään poissa! Ihan sairaan hyvää, oon syönyt jo varmaan puoli vuotta putkeen enkä kyllästy! :D

    VastaaPoista
  2. Noissa turkkilaisissa/bulgarialaisissa/kreikkalaisissa jogurteissa on ihan sairaasti rasvaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valion
      Bulgarian jogurtissa Rasvaa 3,5 g
      josta tyydyttyneitä rasvahappoja 2,1 g

      Turkkilaisessa
      Rasvaa 10 g
      josta tyydyttyneitä rasvahappoja 5,5 g

      Kreikkalaisessa
      Rasvaa 8 g
      josta tyydyttyneitä rasvahappoja 4,4 g

      Poista
    2. Mitas sitten vaikka on rasvaa?

      Poista
    3. Mä laitoin tosiaan nuo paljon noissa jogurteissa on rasvaa. Ihmettelen kans tuota, että mitä väliä vaikka jogurtissa on hieman rasvaa, kun ihminen kuitenkin tarvitsee rasvaakin jonkun verran. Ja jogurtit nyt on paljon terveellisempiä kuin monet muut asiat. Toi oli siis lähinnä tolle joka sano että noissa jogurteissa on ihan sairaasti rasvaa.

      Poista
  3. kannattaa testata kiiwejä!! Tosi hyvää, en tiiä miten sopii tuon hunajan kanssa mutta ainaki jugurtin ja jonkun myslin tai leseiden kanssa:)

    VastaaPoista
  4. Sinä rasvanperään huuteleva anonyymi, se rasvan määrä on ihan yks hailee, jos syö yhden kipon sitä jugurttia päiväsä.

    Mut toi herkku on maistunut mullekin useasti ja vadelmat on mun lemppareita :-) Pakastevadelmia kun vähän sulattaa mikrossa, mm-m! Ja sit semmonen vinkki et kannattaa kattoo semmonen jugurtti missä on sitä proteiinia eniten, niin saa siitä vielä hyötyjä tohon liikkumiseen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, ihminen tarvitsee hyvää rasvaa, joita esim. turkkilaisessa jugurtissa on. :)

      Poista
  5. Kannattaa kokeilla laittaa tuohon myös ripaus kanelia, jos tykkää, tulee nimittäin ihan superherkkua :)

    VastaaPoista
  6. Itse olen syönyt jo jonkin aikaa comboa rasvaton jogurtti (valio eila paras!!) + omena + tumma soijarouhe! Kuulostaa ehkä omituiselta, mutta olen alkanut lisäämään tuota soijarouhetta vähän joka paikkaan. Paljon proteiinia ja tykkään, kun jogurtista tulee vähän sellaista "pureskeltavaa" =)

    VastaaPoista
  7. mä suosittelen kans joukkoon kiwiä :) ja tuoretta ananasta!

    VastaaPoista

kiitos kommentista!

Kaikki asialliset kommentit julkaistaan.